Restaurangtipset! (Premiär)

Delhi Tandoori Restaurant
Maridalsveien 4D 0178 Oslo

Det här är min favoritresturang i Oslo. Stans bästa Indiska mat serveras här!

Min personliga favorit är lamb tikka, tandoorigrillat lammkött som serveras med indiskt ris och en krämig, mustig och väldig smakrik sås. Ett naan-bröd med lök och koriander passar otroligt bra tillsammans med tandoorirätter och som måltidsdryck rekomenderas rött, mustigt vin eller en söt mangojuice.
Från tandoori-menyn (som är min absoluta favorit) kan man även välja anka, biff eller räkor. Förutom tandoorirätter erbjuds det mesta från det indiska köket, alla rätter lika ljuvliga. Priset är även det himmelsk, för en måltid med huvudrätt, naan-bröd, dryck och kaffe på maten betalar man cirka 280 kronor, som hittat!

Resturangen drivs av en familj och hela familjen är där dagligen, jobbar de inte så hänger det bakom disken och ser på tv eller tar det lugnt. När man besöker den här resturangen får man känslan av att man sitter i familjens vardagsrum. Inredningen består av purpurfärgade sammetsgardiner, heltäckningsmatta,
tavlor på random motiv som hänger precis under taket och borden och stolarna är svarvade av mörkt trä. Känslan är väldigt avspänd och personalens bemötande är inte alls högrtavande eller stelt utan de ser verkligen matgästerna som besökare och det uppskattas eftersom det ger en avslappnad känsla. Neonskylten utanför kan verka skrämmande första gången, men efter första besöket blinkar det helt plötsligt bara välkomnande.
Man kan alltid komma hit och äta, man är alltd välkommen, dock inom öppet tiderna som är 14:00-23:00

Vill du ha en riktigt härlig indisk matupplevelse där dina smaklökar och ditt sinne jublar rekomenderar jag det här stället, det går hem hos ALLA. Personlig favorit och spännande inslag i vardagen.

Mitt senaste besök:
Var faktiskt igår, onsdagen den 20/5. Var där med Linn och hon blev lika frälst som jag redan var. Var lite nervös eftersom jag pratat så gott om det här stället så jag ville inte att hon skulle bli besviken, dock hade jag ingenting att oroa mig för! Jag beställde som vanligt från Tandoori-menyn och Linn gjorde detsamma, en lamb-tikka för mig och räkor för Linns del. Det var ett otroligt mysigt besök med mycket givande och djupa samtal. Jag är glad att vi äntligen gick dit!


Indian art


Kommentarer
Postat av: Linn

Det är fint att man gör saker som man pratar om att göra =) Jepp, ska försöka få dit föräldrarna, bara vi kommer förbi neonskyltarna så ska det nog gå bra :)

2009-05-22 @ 18:55:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0