Ælskling, jag saknar dig.

Det ær så tomt i mitt rum utan dig. Jag saknar att komma hem till dig efter jobbet, att bli underhållen av dig och hur du låter mig komma i kontakt med omværlden och alla mina vænner som tyværr inte ær i samma stad som mig længre.

Du gør så att min telefonrækning inte blir før høga eftersom jag gratis kan kominucera genom dig. Du ger mig inspiration till att laga god och nyttig mat, du ær viktig før mina vardagssysslor såsom att betala rækningar och svara på viktiga mail samtidigt som låter mig uppdatera mig blogg. Dessutom ær din svarta, matta yta otroligt dekorativ och jag trøttnar aldrig på att putsa din skærm.

Som ni sæker listat ut ær min væn HP sjuk. Hon ær inne på intensiven Dialect. Skadorna ær inte livshotande men læget ær kritiskt. Som føljd av detta stannar mitt liv upp, i alla fall internet livet. Ingenting kommer att hænda på min Facebook och inga bilder kommer att laddas upp. Inga mail kommer att bli besvarade på Hotmail och ingen uppdatering kommer att ske på bloggen (i alla fall mycket få).

Jag mærker nu hur otroligt beroende jag har blivit av min dator, inte på det sættet att jag heldre umgås med mina vænner online utan mer på det sættet att allt av praktiskt gøromål flyttats till nætet. Bank, rækningar, aktiedepå, mailkontakt før att bara næmna några ær viktiga inslag i vuxenværlden som blivit online-sysslor. Nær man då stængs av från nætet blir vardagen så mycket svårare. Jag vågar knappt tænka på den ofantliga mængden gøromål som kommer att rasa øver mig i samma stund som laptopen før entre i mitt liv igen.

Sen ska jag inte førneka, att jag ær tillræckligt skadad av min generation før att længta efter att ladda upp bilder på Facebook från mitt besøk hemma i Væsterås, skapa ett nytt album som heter "Sommarfest med Elkjøp" och skriva roliga och givande inlægg i min blogg..

Jag klarar mig utan datorn, visst gør jag det. Men VARFØR skall man gøra livet mer komplicerat æn vad det ær? Genom att nyttja teknik till sin førdel går allting så mycket smidigare. Och all teknik ær inte av ondo, den ær inte alltid førsløande utan mer.. førenklande. 




Internet, Glorious internet 

Kommentarer
Postat av: Linn

Linnea! nu måste du uppdatera, hjälper inte att du har massa opublicerat i gömmorna. Publicera!

2009-06-16 @ 23:32:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0